96 570 01 01 - Plaza de la Constitucion, 1 03160 Almoradi ayuntamiento@almoradi.es

Serveis Socials Generals

Els Serveis Socials Generals constitueixen l’estructura bàsica del Sistema Públic de Serveis Socials, mitjançant la prestació d’una atenció integrada i polivalent dirigida a tota la població, articulada a través d’actuacions preventives, assistencials i rehabilitadores, a nivell primari, amb caràcter universal i gratuït .

Correspon als serveis socials generals la programació, implantació i gestió de la intervenció generalitzada d’atenció primària des de les Unitats de Treball Social (UTS).

És la porta d’entrada de les demandes o necessitats socials de qualsevol ciutadans i ciutadanes del municipi.

Les UTS tenen per finalitat:

    Afavorir la igualtat d’accés als recursos i mesures de política social.
    
Prevenir i atendre necessitats i problemes socials.
    
Garantir un mínim de qualitat de vida a la població d’Almoradi.
    
Informar i orientar el ciutadà sobre les prestacions de caràcter social a les que pogués tenir accés.
    
Estudiar, valorar i intervenir, si és el cas amb els problemes socials tant familiars, individuals i comunitaris.

El Centre Social és el lloc on es troba tot l’equip de Serveis Socials.

La seu del Centre Social de Serveis Socials es troba situat al Carrer Espanya nº 45-47 d’Almoradi

Centre Social de Serveis Socials

PROGRAMES des de Serveis Socials Generals:

1. SIOA (Servei d'Informació, Orientació i Atenció)

El SIOA ofereix al ciutadà un servei públic i gratuït a disposició de tota la població del municipi d’Almoradí, des del qual es facilita informació general sobre els serveis socials i dels recursos a disposició dels ciutadans / es.

Vostè pot accedir al SIOA Municipal per a una primera atenció sense necessitat de cita prèvia i independentment de la seva zona d’empadronament.

Els tràmits directes que es duen a terme al SIOA són gestió de Vacances socials IMSERSO i / o Generalitat, Termalisme Social, Llibres de família nombrosa, Targetes del Major, tarifes d’últim recurs del sistema elèctric i Banc d’Aliments.

Es troba ubicat a les dependències del Centre Social de Serveis Socials i l’horari d’atenció és de dilluns a divendres de 9 a 14 hores .Telèfon: 965 702.382 o 965.700.101

2. Servei d'Atenció Primària

2.1 Atenció social

L’Equip Social Base d’Atenció Primària té com a competència cobrir aquelles necessitats més bàsiques d’aquells ciutadans que no tenen els recursos suficients per abordar-se per si mateixos, així com la prevenció, detecció i anàlisi de les situacions de risc i necessitat social.

Aquest servei, a nivell social, té com a funcions principals:

    Atendre la demanda del ciutadà de forma personalitzada
     
Detecció i valoració de necessitats socials
     
Gestió i tramitació de recursos i ajuts socials
     
Suport general a les situacions de crisi
    
Derivació a altres recursos més adequats a la demanda

S’adrecen a tota la població a nivell individual, familiar i col·lectius socials.

Prestacions i Ajudes Socials que duen a terme:

a) Prestacions econòmiques individualitzades (PEI)

Les Ajudes d’Emergència, són ajudes econòmiques de caràcter extraordinari i destinat a pal·liar aquelles situacions en què puguen trobar les persones afectades per un estat de necessitat. S’adrecen a cobrir les despeses següents:

    Despeses imprescindibles per a l’ús de l’habitatge habitual
    
Despeses excepcionals en què concórreguen circumstàncies de greu o urgent necessitat social i que es considerin d’interès per a l’atenció de persones amb important problemàtica.
    
Despeses destinades a cobrir necessitats bàsiques familiars.

REQUISITS:

1.- Que El beneficiari no disposi d’ingressos suficients per afrontar les despeses derivades de la situació d’emergència.

2.- Que la renda per càpita de la unitat familiar no superi l’establerta en l’Ordre que cada any regula i convoca les ajudes en matèria de SSSS.

3.- Que disposi d’informe tècnic en el qual es determini la necessitat objecte de l’ajut i es faci constar que s’han esgotat tots els recursos existents encaminats a resoldre la necessitat, bé pels serveis tècnics municipals, bé per les direccions territorials de benestar Social.

4.- Ha d’estar empadronat al municipi amb una antiguitat de 2 anys.

Podeu descarregar el formulari des d’aquí

b) Renda Garantida de Ciutadania

Es configura com el dret a una prestació econòmica gestionada per la xarxa pública de serveis socials, de caràcter universal, vinculada al compromís dels destinataris de promoure de mode actiu la seua inserció sociolaboral i la finalitat és prestar un suport econòmic que permeta afavorir la inserció de les persones que no tinguen recursos suficients per a mantindre un adequat benestar personal i familiar, atenent als principis d’igualtat, solidaritat, subsidiarietat i complementarietat.

Qui pot sol·licitar-ho?

Tots els membres de la unitat familiar o de convivència, inclosos els titulars, en els quals concorrin necessàriament les següents circumstàncies:

1. Tenir nacionalitat espanyola o de qualsevol Estat membre de la Unió Europea.
2. Haver estat empadronats en qualsevol dels municipis de la Comunitat Valenciana, almenys durant vint mesos ininterromputs i immediatament anteriors a la sol·licitud.
3. Conviure en una llar independent o assimilat.
4. No disposar, tot i procurar obtenir-los, dels mitjans econòmics necessaris per mantenir una adequada qualitat de vida
5. Acreditar que s’han sol·licitat prèviament, dels organismes corresponents, les pensions i prestacions a què tinguin dret.
6. Subscriure el pla d’inserció que s’estableixi i col·laborar en l’establiment del mateix.

c) Bono guarderia

L’Ajuntament d’Almoradí, des del Departament de Benestar Social, per tal de col·laborar en fer efectiu el principi d’igualtat en l’exercici del dret a l’educació, que preveu l’article 27 de la Constitució Espanyola, i per facilitar l’accés a la educació Infantil de primer cicle preferentment (de 0 a 3 anys) de tots els nens / es, especialment d’aquells que es trobin en condicions soci – econòmiques desfavorables, proposa un sistema d’ajudes denominat BO-GUARDERIA. Això ha de servir, també, com a instrument per col·laborar en la superació de les dificultats existents en moltes famílies per a la incorporació de la dona al món laboral.

Per això realitza la present convocatòria de beques per a nens / es especialment de 0 a 3 anys, corresponent a l’any 2016.

És objecte de la present convocatòria la concessió d’una subvenció destinada a col·laborar en el pagament de despeses derivades la matriculació i atenció de nens / es, preferentment de 0 a 3 anys d’edat, en Escoles Infantils de primer cicle o Escoles bressol, ubicades al terme municipal d’Almoradí.

El sol·licitant haurà de reunir entre d’altres, els següents requisits:

1r.- Estar empadronat al municipi d’Almoradí, els dos últims anys immediatament anteriors a la presentació de la sol·licitud o, si s’escau fins a la data en què finalitzi el termini per a la presentació de sol·licituds, (excepte cas d’especial necessitat, prèvia valoració tècnica):

2n.- El / la menor haurà d’haver estat matriculat durant almenys part de l’any anterior, o en el moment de la sol·licitud, en alguna de les Escoles Infantils o Guarderies, situades en l’Acabo Municipal d’Almoradí.

3r.- Les sol·licituds hauran de presentar justificants vàlids de l’abonament de les mensualitats corresponents o en el cas que el menor aquest pendent d’incorporar-se ha de presentar dos pressupostos de l’Escola Infantil o Guarderia per a la qual sol·licita l’ajuda, i si és el cas, de l’import en concepte de matrícula, en el cas que el menor ja aquest acudint al centre.

4t.- El / la sol·licitant haurà de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries municipals (excepte cas d’especial necessitat, prèvia valoració tècnica).

5º.- Document que acrediti que la mare i / o el pare, si escau, o tutor / s legals treballen: nòmines, justificants d’ingressos, pagament d’autònoms, règim agrari o qualsevol altres règims, ….

6º.- Els ingressos de la unitat familiar no podran superar tres vegades el salari mínim interprofessional anual (any 2016 = 655.20 € / MES = 27518.40 € / ANY): deduint les despeses fixes mensuals com a préstec d’habitatge habitual, lloguer, … . i 50 € / mes per fill a càrrec.

7. El / la sol·licitant no podrà ser beneficiari / a d’una altra subvenció o ajuda, pública o privada pel mateix concepte que aquesta convocatòria. En el cas que es donés aquesta circumstància el beneficiari / a haurà de reintegrar les quantitats indegudament percebudes, i és aplicable el que preceptuen els articles 81 i 82 de la Llei general pressupostària (en la redacció que en fa la Llei 31/1990, de 27 de desembre).

A la sol·licitud s’acompanyarà la següent documentació:

– Sol·licitud degudament emplenada i signada

– Fotocòpia del DNI / NIE o passaport del sol·licitant.

– Fotocòpia del llibre de família.

– Certificat / Volant d’Empadronament, el qual es reflecteixi la data d’antiguitat (mínim dos anys d’antiguitat en l’empadronament, excepte situació d’especial necessitat socio-familiar, prèvia valoració tècnica) i Certificat / Volant de Convivència.

– Fotocòpia de la declaració de la Renda o, si no Certificat Negatiu d’Hisenda (declaració jurada d’ingressos de la unitat familiar).

– Pressupostos de l’Escola Infantil o Guarderia per a les que es va a sol·licitar el BO.

– Document / s que acreditin la situació econòmica / laboral activa de la mare / pare o tutor / s legals: nòmines, fotocòpies de contracte de treball, vida laboral, certificats d’empreses, certificat de l’prestacions i / o pensions, fotocòpia de la quota de pagament del règim agrari o altres règims, o qualsevol altre que acrediti aquesta situació.

– Rebut del préstec hipotecari i / o rebut de lloguer de l’habitatge habitual.

– Tota aquella documentació requerida pel tècnic que tramita l’ajuda, i que sigui necessària per a una adequada valoració de la mateixa.

Import de la subvenció i procediment per a la concessió:

L’import de la subvenció serà com a màxim el 100 € MES.

El percentatge mensual de la subvenció a aplicar per part de l’entitat serà establert segons el barem de l’esmentat reglament, el% restant no subvencionat correspondrà el pagament al sol·licitant / beneficiari de l’ajut.

El termini de presentació de sol·licituds: des del dia següent a la publicació del Ban en el Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament fins al 31 de desembre del 2016.

d) Càtering Social i Estival

 S’actualitzarà la informació en breu.

e) Banc d’Aliments

 El Reglament (UE) Nº 223/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 11 de març de 2014, relatiu al Fons d’ajuda europea per a les persones més desfavorides, estableix els recursos per a l’esmentat Fons disponibles per al període 2014-2020, el desglossament anual i la dotació per Estat membre.

Les famílies en situació d’exclusió social del municipi d’Almoradí podran acollir-se a aquest programa dirigint-se a les dependències del Centre social on es valorarà la seva sol·licitud i la periodicitat d’aquesta ajuda.

2.2 Atenció psicològica

Suport i tractament a persones que estan travessant situacions de crisi emocional i / o psicològica.

S’accedeix concertant cita prèvia a través del telèfon de cita prèvia 965702382 i / o trucant al telèfon de centraleta de l’Ajuntament (965.700.101).

3. Servei Juridico

Assessorament jurídic tant a professionals com a persones beneficiàries de Serveis Socials en l’àmbit civil, penal o laboral.

L’atenció al públic és a les dependències de Serveis Socials els dimarts prèvia cita concertada mitjançant el SIOA.

L’equip format per dos advocats.

Ayto. Almoradi
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.